torsdag 15 juli 2010

Som sagt så är jag en amatör fotograf. Jag gick och köpte min system kamera förra sen sommaren... Jag använder en canon EOS 450 D.

Börja fota. Men kände att jag ville lära mig min kamera. Så jag hitta en kurs på studiofrämjandet, "Lär känna din systemkamera". Så den gick jag. Samtidigt som jag även gick en grund kurs i photoshop..... Lärde mig verkligen grunderna.

Sen börja man ju träna o träna. Stackars familjen har fått ställa upp en hel del, o värre blev det. För jag nöjde mig inte med detta. Kom även en kurs i studiofoto, så den gick jag oxå.
Blev även att jag köpte hem fotostudio hem. Så där har man satt familjen på pallen...hihi.

Nu i maj gick jag ännu en kurs, utefoto. Den var jätte nyttig. Då man får tips o råd om rörliga bilder mm....

Jag vill lära mig ännu mera, så jag håller koll på kurserna... Men man lär sig mycket av att testa sig fram....

Bruka träffa en vän, som delar samma intresse som ja, vi bruka ut o fota. Där lär man sig jätte mycket. Ge olika tips o råd o hitta lösningar.

Här under kommer bilder på en sådan kamera jag har....



Kommer inom kort uppdatera med bilder och namn på de objektiv jag använder....

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Så kul att du hittade till min sida!
    Jag skulle vilja ha en riktigt bra kamera jag också!
    Ja det är nog bra att få en kurs i hur det fungerar.Det finns ju så mycket finesser på grejer nuförtiden :)
    Ha en fin helg!
    /Anna

    SvaraRadera